Чому багатий? Бо книжки не відриваючись читав
Учені довели зв'язок між ставленням людей до книжок у дитинстві й рівнем зарплати в дорослому віці.
Науковці університету Падуї провели цікаве дослідження. Вони опитали 6 тисяч європейців, народжених у середині минулого століття. Цікавило вчених, наскільки опитувані були прив'язані до книжок у дитинстві, зауважує газета Експрес.
Респондентів поділили на чотири групи: тих, хто прочитав у шкільні роки 10 книжок, полицю книжок, одну книжкову шафу чи навіть кілька книжкових шаф. Підсумувавши ці дані, науковці дійшли висновку: люди, які у дитинстві читали із захватом, заробляють — незалежно від своєї професії — на 21% більше, ніж байдужі до книжки.
Цікаво, у чому ж полягає зв'язок між читанням книжок у дитинстві й рівнем заробітку?
— Книжка не лише робить людину грамотнішою, розвиває її фантазію, мислення, логіку, а й призвичаює зосереджувати увагу та приймати правильні рішення, — пояснив Євген Заїка, психолог, професор Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна.
— Причому дуже важливо, щоб любов до читання розвинулася саме в дитинстві, до 10—12 років. Саме в цьому віці, як правило, діти читають не відриваючись, просто ковтають книжки. Той, хто не оцінив смаку читання на цьому етапі життя, вже навряд чи стане книголюбом.
Є й суто фізіологічний аспект: книжка дуже добре розвиває пам'ять. Доведено: якщо людина читає хоча б годину на день, вона має кращу здатність до запам'ятовування фактів, подій, імен. А крім того, читання книжок із дитинства розвиває навички пошуку потрібної інформації та швидкого її сприйняття. Людина, яка набула таких навичок із дитинства, має високий шанс здобути освіту та стати успішною у старшому віці.
— Чи має значення, що саме читати?
— Аналітична, розважальна, пізнавальна література забезпечують різні види неврологічного навантаження. Тож для роботи мозку корисно читати те й те. Щоправда, лише якісна художня, документальна проза має унікальну рису — вона вчить на чужих помилках. Дає досвід, який в дитинстві здобути неможливо. Якщо ми хочемо дізнатися, як інші люди виходили із скрутної ситуації, ми читаємо.
Для дитини важливо читати не з-під палиці, а із задоволенням. Лише тоді інформація добре запам'ятовувається, відкладається у голові. Утім іноді, щоб змусити себе читати, підліткові потрібно мобілізувати всю силу волі. І це — неоціненна риса характеру, яку в людях виховує книжка. Тож не дивно, що в дорослому віці книголюби досягають фінансового успіху.
— Нинiшнi дiти не дуже прив'язанi до книжок, вони вiддають перевагу електронним джерелам iнформацiї. Чи означає це, що сьогоднішеє покоління щось втрачає?
— Річ не в тому, звідки саме дитина черпає цінну інформацію, а в тому, наскільки автивно вона це робить, — вважає Олег Кришталь, вчений-нейрофiзiолог, академiк Нацiональної академiї наук України.
— Читаючи книжку, людина засвоює iнформацiю через мову — за послiдовним кодом, якщо вдатися до термiнологiї кiбернетики.
Авторка: Ірина Конторських
23.07.2016
Каталог:
Новинки:
-
Невідомий Кандинський***
30 $ISBN: 978-966-518-719-6Рік видання: 2017
-
Фейк. Технології спотворення реальності**
10 $ISBN: 978-966-518-746-2Рік видання: 2020
-
Про богів та людей
15 $ISBN: 978-966-518-751-6Рік видання: 2019